DIAGNOZA COMPUTERIZATA
Unitatile de comanda, calculatoarele sau ECU (electronic central unit) au devenit o prezenta obligatorie pentru orice autoturism. Exista cate un ECU pentru sistemul de injectie, airbag, ABS, cutia de viteza automata, clima, toate acestea fiind diferite si trebuie sa comunice intre ele prin intermediul unei mici retele proprii.
Comunicarea cu unul din calculatoarele autoturismului se numeste diagnoza auto computerizata. O astfel de unitate are un rol important in functionarea autovehicului. In primul rand monitorizeaza cu ajutorul senzorilor parametri (temperaturi, presiuni, cantitati) care influenteaza sistemul pe care il gestioneaza. Pe baza unor algoritmi, ECU calculeaza modul in care trebuie sa functioneze sistemul. De asemenea activeaza actuatorii (clapete, injectoare, supape, pompe) astfel incat sistemul sa functioneze in parametrii pe care ii are ECU stabiliti conform solicitarilor soferului.
Daca o componenta electronica a sistemului pe care un ECU il gestioneaza se strica, atunci calculatorul va sesiza problema si va genera un cod de eroare. Acest cod se poate citi cu testerul si astfel se da o prima directie de diagnoza auto/reparare. Citirea erorilor este primul si cel mai simplu pas in procedura de diagnoza auto.
Procesul mai presupune verificare parametrilor in care functioneaza componenetele sistemului, citirea valorilor reale si compararea cu cele nominale. Diagnoza auto poate fi ingreunata atunci cand nu apare niciun cod de eroare sau exista un cod de eroare care plaseaza defectiunea in alta directie decat unde este in realitate.
Pentru o diagnosticare corecta este necesar si o verificare electrica sau mecanica a anumitor piese.